Publisert av: Renathe Arevoll | mars 8, 2010

Prosjekt “ettervern”

Sitter å forbereder meg til i morgen ettermiddag. Da skal jeg hjelpe ungdomsfamiliene i akershus med et prosjekt om ettervern.
Det blir ca 10 ungdommer som bor i fosterhjem i dag, men som er usikre på hva ettervern kan bety for de.
Jeg skal bidra med informasjon om hva ettervern er eller kan være. Delta i gruppearbeid og holde små foredrag for de innefor forskjellige temaer. Det kan bli spennende å snakke med de og høre hvilke tanker å refleksjoner de har for fremtiden sin. Det er så utrolig viktig at man har en solid «grunn» for at livet etter fylte 18 år skal bli meningsfylt og bra.

Selve programmet er det Trygve A Børve som har utarbeidet i sitt arbeid med suicidale ungdommer. Man kan se at samme problematikken og problemstillingene har ungdommen som er under barnevernet.
Alle mennesker formes av erfaringer. Grunnlaget for kurset et sammenhengen mellom erfaringer, tanker og følelser.

Dette kurset er laget som et bidrag til at «ditt» liv skal bli slik du ønsker det.

To ting er viktige;

– Hvordan sikre at jeg med mine erfaringer får et liv som blir slik jeg ønsker og trenger.

– Hvordan kan jeg leve med smertefulle erfaringer/kompensere for det de har medført.

Er kjempe spent og ser frem til disse 5 kurs kveldene fremover 🙂

Legg igjen en kommentar

Kategorier

